Pripomenul, že možnosť odkúpenia existujúceho systému analyzovalo
vedenie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) ešte v roku 2019. Vtedy
zistili, že pre Slovensko to nie je výhodné.
MDV podľa Doležala pozná možnosť využitia opcie a spustenia procesu
takzvaného prevodu služby do 30. septembra tohto roku. Aj keď ÚHP tvrdí,
že prejavenie záujmu je nezáväzné, z právnych analýz ministerstva
dopravy naopak vyplynulo, že záväzné je. Ak využijú túto možnosť, musela
by skončiť prevodom služby, upozornil minister.
Dovtedy by to znamenalo automatické predĺženie súčasnej zmluvy so
spoločnosťou Skytoll, kým sa nedohodnú na podmienkach prevodu a sume za
celý systém elektronického výberu mýta. To je podľa Doležala pre SR
nevýhodné.
Ministerstvo dopravy na základe štúdie pred dva a pol rokom spustilo
proces obstarávania nového mýtneho systému. Ten by sa mal podľa Doležala
vyhodnotiť o dva týždne. ÚHP podľa neho analýzu, ktorá by potvrdzovala
aktuálne tvrdenia o výhodnosti prevodu starého systému, nepredložil.
Vyzval ho, aby ju predložil, ak ňou disponuje.
Podľa útvaru, ktorý spadá pod Ministerstvo financií SR, môže byť prevod
súčasného mýtneho systému na štát ekonomicky najefektívnejším riešením. "Potenciálne sa bavíme o úspore verejných výdavkov rádovo niekoľko desiatok miliónov eur," vyčíslil v piatok (23. 9.) riaditeľ ÚHP Štefan Kišš.